back to top
Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
21.5 C
Athens
Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
21.5 C
Athens

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΒΟΑΚ – Μητσοτάκης / Η απόλυτη κοροϊδία – Σκιώδη διόδια και σύμβαση χωρίς καν να υπάρχουν μελέτες

Σύμβαση με σκοτεινά σημεία καθώς δεν έχει διευκρινιστεί πού θα τοποθετηθούν τα λεγόμενα σκιώδη διόδια και πόσο θα κοστίζουν – Θα αργήσουν να ξεκινήσουν τα έργα

Υπό την παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη έγινε η επικοινωνιακή φιέστα υπογραφής της σύμβασης κατασκευής του τμήματος Ηράκλειο- Χανιά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ωστόσο, η σύμβαση έχει πολλά σκοτεινά σημεία καθώς δεν έχει διευκρινιστεί πού θα τοποθετηθούν τα λεγόμενα σκιώδη διόδια και πόσο θα κοστίζουν, ενώ ενδεικτικό της προχειρότητας της κυβέρνησης είναι ότι ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες.

«Σήμερα είναι μια σπουδαία ημέρα για την Κρήτη καθώς επιτέλους μετά από πολλές δυσκολίες και εμπόδια υπογράφουμε τη σύμβαση παραχώρησης Ηράκλειο-Χανιά με προαίρεση μέχρι την Κίσσαμο, μια δέσμευση που είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να την παρουσιάσω» είπε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Ας βάλουμε τα δυνατά όλοι μας το έργο να ολοκληρωθεί στο χρονοδιάγραμμα που περιλαμβάνεται στην παραχώρηση. Είναι ένα έργο με μεγάλες τεχνικές δυσκολίες συν ότι ο δρόμος πρέπει να είναι λειτουργικός παράλληλα» σημείωσε σε άλλο σημείο.

Το κύριο αντικείμενο της παραχώρησης αφορά το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157 χιλιομέτρων, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για επέκταση μέσω προαίρεσης στο τμήμα Κίσσαμος – Χανιά (30 χλμ.), ανεβάζοντας το συνολικό μήκος στα 187 χιλιόμετρα.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου δεν θα ξεκινήσει σύντομα, αλλά θα χρειαστεί να περάσουν αρκετοί μήνες καθώς πρέπει να ολοκληρωθούν οι μελέτες και οι απαλλοτριώσεις, ενώ θα χρειαστεί και η ανάπτυξη τουλάχιστον τριών εργοταξίων κατά μήκος του υπό κατασκευή τμήματος αλλά και η στελέχωση με το απαραίτητο προσωπικό.

Τι είναι τα σκιώδη διόδια

Με τα σκιώδη διόδια οι οδηγοί θα καταβάλλουν διόδια για την ακριβή απόσταση που θα έχουν διανύσει (δηλαδή θα υπάρχουν μόνο πλευρικοί σταθμοί, στους κόμβους εισόδου και εξόδου, και όχι μετωπικά διόδια), ενώ το Δημόσιο θα καταβάλλει ένα επιπλέον χρηματικό ποσό επί των πραγματικών διελεύσεων.

Πρόκειται δηλαδή για κρατικές επιδοτήσεις, χρήματα των φορολογουμένων, που θα δίδονται στον παραχωρησιούχο.

«Οι αθέατες πτυχές της παραχώρησης»

«Οι αθέατες πτυχές της παραχώρησης»

Καυστική ανακοίνωση εξέδωσε ο τομεάρχης Οικονομικών και Ανάπτυξης της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Χάρης Μαμουλάκης, ζητώντας απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα.

«Η κυβέρνηση της ΝΔ παρουσία του πρωθυπουργού υπέγραψε σήμερα τη σύμβαση για το κυρίως τμήμα του ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο έως το Ηράκλειο χωρίς οι Κρητικοί να γνωρίζουν τι ακριβώς περιλαμβάνει αυτή η σύμβαση καθώς δεν δόθηκε προηγουμένως στη δημοσιότητα.

Ωστόσο οι Κρητικοί γνωρίζουν ότι πλέον θα έχουν – όταν το έργο ολοκληρωθεί – ένα εθνικό δίκτυο το οποίο θα τους κοστίζει ακόμη και για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και προσωπικά ο κ. Μητσοτάκης απέφυγαν σήμερα να αποκαλύψουν που σχεδιάζουν – σε συμφωνία με τον παραχωρησιούχο – να εγκαταστήσουν τους σταθμούς διοδίων στο Ηράκλειο» αναφέρει και προσθέτει:

«Οι προφορικές διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών ότι “εφόσον ο  ΒΟΑΚ στο Ηράκλειο θα λειτουργεί και ως αστικό δρόμος, θα έχει ελεύθερη διέλευση” δεν απαντούν στο μέχρι ποιο σημείο του ΒΟΑΚ θεωρεί το Υπουργείο Υποδομών ότι αφορά στο αστικό δίκτυο. Από το Γιόφυρο έως το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης” ή από το Γάζι έως τον Καρτερό και του Κοκκίνη Χάνι;

Επιπροσθέτως οι προφορικές διαβεβαιώσεις του κ. Μητσοτάκη ότι θα ικανοποιηθούν τα “λογικά αιτήματα των τοπικών φορέων” δεν απαντούν στο τι θεωρεί λογικό ο πρωθυπουργός, σε ό,τι αφορά τις προσφυγές των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, καθώς ούτε και σήμερα αποσαφηνίστηκε αν θα αποδεχθεί η κυβέρνηση τις προτάσεις των τοπικών φορέων για επαναχάραξη του ΒΟΑΚ με υπογειοποίηση του κατά μήκος του πολεοδομικού συγκροτήματος του Ηρακλείου, ώστε να αποφευχθεί ο “στραγγαλισμός” της πόλης.

Τελευταίο αλλά εξαιρετικά κρίσιμο που θα κρίνει τόσο το τελικό κόστος του έργου όσο και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του και το οποίο δεν απαντήθηκε, είναι το τι πρόκειται να γίνει με τις απαλλοτριώσεις που απαιτούνται για την πλειονότητα του νέου δικτύου. Η μη ολοκλήρωση τους ενώ η σύμβαση βαίνει προς κύρωση από την Βουλή, επομένως ενεργοποιείται και το χρονοδιάγραμμα, βαραίνει την κυβέρνηση με κίνδυνο να επιβαρύνει και τα κρατικά ταμεία καθώς ο παραχωρησιούχος εφόσον οι απαλλοτριώσεις δεν ολοκληρωθούν εγκαίρως, θα είναι σε θέση να εγείρει αξιώσεις από το δημόσιο για τυχόν καθυστερήσεις».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Πότε άλλοτε ένα τόσο σημαντικό έργο για την ανάπτυξη του νησιού, όπως ο ΒΟΑΚ, δεν έχει συναντήσει τόσα θολά σημεία και τόσες αντιδράσεις.

Ο κ. Μητσοτάκης το κατάλαβε καλά σήμερα από τους συγκεντρωμένους Σητειακούς που άκουσαν για πολλοστή φορά τα τελευταία 6 χρόνια την εξαγγελία, ότι πρόκειται να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες για την κατασκευή του ΒΟΑΚ από την Παχειά Άμμο έως την Σητεία.

Η κυβέρνηση της ΝΔ παρουσία του πρωθυπουργού υπέγραψε σήμερα τη σύμβαση για το κυρίως τμήμα του ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο έως το Ηράκλειο χωρίς οι Κρητικοί να γνωρίζουν τι ακριβώς περιλαμβάνει αυτή η σύμβαση καθώς δεν δόθηκε προηγουμένως στη δημοσιότητα.

Ωστόσο οι Κρητικοί γνωρίζουν ότι πλέον θα έχουν – όταν το έργο ολοκληρωθεί – ένα εθνικό δίκτυο το οποίο θα τους κοστίζει ακόμη και για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και προσωπικά ο κ. Μητσοτάκης απέφυγαν σήμερα να αποκαλύψουν που σχεδιάζουν – σε συμφωνία με τον παραχωρησιούχο – να εγκαταστήσουν τους σταθμούς διοδίων στο Ηράκλειο.

Οι προφορικές διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών ότι “εφόσον ο  ΒΟΑΚ στο Ηράκλειο θα λειτουργεί και ως αστικό δρόμος, θα έχει ελεύθερη διέλευση” δεν απαντούν στο μέχρι ποιο σημείο του ΒΟΑΚ θεωρεί το Υπουργείο Υποδομών ότι αφορά στο αστικό δίκτυο. Από το Γιόφυρο έως το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης” ή από το Γάζι έως τον Καρτερό και του Κοκκίνη Χάνι;

Επιπροσθέτως οι προφορικές διαβεβαιώσεις του κ. Μητσοτάκη ότι θα ικανοποιηθούν τα “λογικά αιτήματα των τοπικών φορέων” δεν απαντούν στο τι θεωρεί λογικό ο πρωθυπουργός, σε ό,τι αφορά τις προσφυγές των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, καθώς ούτε και σήμερα αποσαφηνίστηκε αν θα αποδεχθεί η κυβέρνηση τις προτάσεις των τοπικών φορέων για επαναχάραξη του ΒΟΑΚ με υπογειοποίηση του κατά μήκος του πολεοδομικού συγκροτήματος του Ηρακλείου, ώστε να αποφευχθεί ο “στραγγαλισμός” της πόλης.

Τελευταίο αλλά εξαιρετικά κρίσιμο που θα κρίνει τόσο το τελικό κόστος του έργου όσο και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του και το οποίο δεν απαντήθηκε, είναι το τι πρόκειται να γίνει με τις απαλλοτριώσεις που απαιτούνται για την πλειονότητα του νέου δικτύου. Η μη ολοκλήρωση τους ενώ η σύμβαση βαίνει προς κύρωση από την Βουλή, επομένως ενεργοποιείται και το χρονοδιάγραμμα, βαραίνει την κυβέρνηση με κίνδυνο να επιβαρύνει και τα κρατικά ταμεία καθώς ο παραχωρησιούχος εφόσον οι απαλλοτριώσεις δεν ολοκληρωθούν εγκαίρως, θα είναι σε θέση να εγείρει αξιώσεις από το δημόσιο για τυχόν καθυστερήσεις.

Ευελπιστώ σύντομα η κυβέρνηση να απαντήσει σε όλα όσα απέφυγε σήμερα να απαντήσει. Να δώσει απαντήσεις που ενδεχομένως θα της χάλαγαν την ατμόσφαιρα της φιέστας για την υπογραφή της σύμβασης.».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Popular Articles