Ύστερα από το νέο αίτημα της Αριστεράς που απέρριψαν το ΕΛΚ (Νέα Δημοκρατία), μαζί με τους Πατριώτες (Φωνή Λογικής), και το Renew (Κίνημα Δημοκρατίας) να κληθεί στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο Επίτροπος Μεταφορών, Απόστολος Τζιτζικώστας, η Αριστερά επέμεινε εκ νέου στο αίτημά της.
«Το ΕΛΚ, στο οποίο ανήκει η ΝΔ, και οι ακροδεξιοί Πατριώτες, στο οποίο ανήκει η Φωνή της Λογικής, και το Renew απέρριψαν και το νέο μας αίτημα να κληθεί στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο Επίτροπος Μεταφορών, Απόστολος Τζιτζικώστας. Την ημέρα που φάνηκε η απομόνωση της κυβέρνησης Μητσοτάκη και στο ελληνικό κοινοβούλιο μετά την ηχηρή αποδοκιμασία από τον λαό, στις Βρυξέλλες βρήκε πάλι στήριγμα στην Αφροδίτη Λατινοπούλου», σημείωνε ο αντιπρόεδρος της Αριστεράς και επικεφαλής της ευρω-ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Αρβανίτης.


Θέση στο ζήτημα πήρε και η ευρωομάδα του ΚΚΕ, καταγγέλοντας τις πολιτικές ομάδες του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στην οποία ανήκει η ΝΔ, των ακροδεξιών «Πατριωτών», όπου ανήκει το κόμμα της Αφροδίτης Λατινοπούλου και των Φιλελεύθερων (Renew), που με την πλειοψηφία που διαθέτουν στη Διάσκεψη των Προέδρων «συνεχίζουν προκλητικά να αρνούνται και να εμποδίζουν να τεθεί προς συζήτηση στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου το έγκλημα των Τεμπών, παρουσία του αρμόδιου Επιτρόπου Μεταφορών, στελέχους της ΝΔ, Απ. Τζιτζικώστα».
«Η απαράδεκτη στάση αυτών των πολιτικών ομάδων «κάνει πλάτες» στην κυβέρνηση της ΝΔ και στην προσπάθειά της να συγκαλύψει τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες στελεχών της και κυρίως των αιτιών που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών. Ταυτόχρονα, επιδιώκουν να κρύψουν τις τεράστιες ευθύνες της ΕΕ για το έγκλημα των Τεμπών αλλά και την κατάσταση των σιδηροδρόμων σε όλη την ΕΕ και τα κράτη-μέλη της. Να μην αποκαλυφθεί το γεγονός ότι το σύστημα ασφαλείας ERTMS δεν ξεπερνά μόλις το 14% του σιδηροδρομικού δικτύου στην ΕΕ, ότι μόνο το 2023, τη χρονιά των Τεμπών σημειώθηκαν στην ΕΕ 1.567 σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα με 784 θύματα. Να συγκαλύψουν ότι όλα αυτά τα διαρκή “Τέμπη” είναι το αποτέλεσμα των νόμων της ΕΕ για την “απελευθέρωση” των σιδηροδρομικών μεταφορών, που ψηφίστηκαν με μεγάλες πλειοψηφίες στο Ευρωκοινοβούλιο, το οποίο καθόλου τυχαία δύο χρόνια παρά τα “παχιά λόγια” των αστικών κομμάτων περί δήθεν “κράτους δικαίου” της ΕΕ δεν …μπήκε στον κόπο να διεξάγει ούτε μια συζήτηση για το έγκλημα των Τεμπών», σημειώνουν οι Ευρωβουλευτές του ΚΚΕ.
«Αντίθετα κατά ριπάς συζητιούνται και ψηφίζονται οι κατευθύνσεις του διαχωρισμού της κοστοβόρας υποδομής και των συστημάτων ασφαλείας από το κερδοφόρο μεταφορικό έργο και των τραίνων με την “αυξημένη χωρητικότητα”, θυσιάζοντας την ασφάλεια και τη ζωή επιβατών και εργαζομένων στο βωμό του κέρδους.
Γι’ αυτό και είναι εξίσου προκλητική η προσπάθεια των δυνάμεων της σοσιαλδημοκρατίας σπέρνοντας αυταπάτες να εμφανίζουν την ΕΕ από συνένοχο και συνυπεύθυνο του εγκλήματος σε “εγγυητή” της ασφάλειας, και του λεγόμενου “κράτους δικαίου”. Καμία εμπιστοσύνη στην ΕΕ, τις αστικές κυβερνήσεις, τα κόμματα που κυβέρνησαν και αυτά που αποτελούν “πατερίτσες” του συστήματος του κέρδους.
Οι μεγαλειώδεις λαϊκές κινητοποιήσεις, η συγκλονιστική πανεργατική απεργία της 28 Φλεβάρη δείχνουν το δρόμο στο λαό να κερδίσει τη ζωή και την ελπίδα του, ανατρέποντας το απάνθρωπο σύστημα που βάζει τα κέρδη του πάνω από τις ζωές μας», αναφέρει κλείνοντας η ευρωομάδα του ΚΚΕ.