back to top
Πέμπτη, 15 Μαΐου, 2025
22.2 C
Athens
Πέμπτη, 15 Μαΐου, 2025
22.2 C
Athens

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ομολογία – αυτογκόλ Κυρανάκη για το σύστημα εντοπισμού στα τρένα – Δεν το έχει εγκρίνει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης παραδέχτηκε ότι το σύστημα HEPOS δεν ρυθμίζει την κυκλοφορία των τρένων και δεν έχει την έγκριση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων - Τι ανέφερε το σχετικό ρεπορτάζ της «Αυγής»

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δίνοντας τη δική του απάντηση στο σχετικό ρεπορτάζ της «Αυγής», προχώρησε στην ομολογία ότι είναι χωρίς την έγκριση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων το πολυδιαφημισμένο «σύστημα εντοπισμού» για τα τρένα, ενώ παράλληλα ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών εξαπέλυσε επίθεση εναντίον της εφημερίδας.

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης απαντώντας στον συντάκτη της «Αυγής», Νίκο Μορφονιό, παραδέχτηκε ότι το νέο σύστημα ασφαλείας HEPOS (Hellenic Positioning System) δεν θα κάνει ρύθμιση κυκλοφορίας.

«Δεν ρυθμίζει κυκλοφορία το σύστημα. Πρόκειται για μία επιπλέον δικλείδα ασφαλείας» είπε σε μία προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για το γεγονός ότι το σύστημα που δεν εφαρμόζεται πουθενά αλλού στην Ευρώπη, δεν έχει την έγκριση του ERA. Συνεπώς το ερώτημα είναι πώς το σύστημα θα προλαμβάνει τις μετωπικές αν έχουν μπει τα τρένα στην ίδια γραμμή, εφόσον δεν ρυθμίζει την κυκλοφορία.

«Δεν ξέρω για ποιο λόγο η ΑΥΓΗ θέλει να απαξιώσει το σύστημα πριν το δει στην πράξη», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, ως απάντηση στην ανάδειξη των επικοινωνιακών παιχνιδιών με τον σιδηρόδρομο από την εφημερίδα.

Τι είχε γράψει η «Αυγή»

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης υπόσχεται ότι «σε τρεις μήνες θα λειτουργεί πανελλαδικά ένα ενιαίο σύστημα εντοπισμού των τρένων με ακρίβεια πέντε εκατοστών» και έτσι «κάθε πολίτης θα μπορεί να βλέπει σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκεται το τρένο που παίρνει το παιδί του» (07/04, Open).

Ειδικότερα, στο Φόρουμ των Δελφών (11/04) ο Κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι το νέο σύστημα ασφαλείας HEPOS (Hellenic Positioning System) βασίζεται σε δορυφορικά συστήματα πλοήγησης, όπως το GPS και το αντίστοιχο ευρωπαϊκό GALILEO, και πως το βρήκε στο Ελληνικό Κτηματολόγιο που το χρησιμοποιεί για τοπογραφικές μετρήσεις στατικών κτηρίων και καθορισμό ορίων ιδιοκτησίας.

Το καλύτερο, βέβαια, πλην ότι το HEPOS κάνει εντελώς άλλη δουλειά σε σχέση με τον σιδηρόδρομο, είναι ότι ο αρμόδιος υπουργός υποτίθεται πως θα εφαρμόσει μέσα σε τρεις μήνες ένα σύστημα ασφαλείας στην Ελλάδα για τη συνεχή επιτήρηση των συρμών με βάση τα δορυφορικά συστήματα (Global Navigation Satellite Systems – GNSS) το οποίο ο Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Διαστημικό Πρόγραμμα (EUSPA), σε συνεργασία με τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς σιδηρόδρομους (γερμανικούς, γαλλικούς, ισπανικούς, ιταλικούς), δοκιμάζει ερευνητικά τουλάχιστον από το 2019 (το λεγόμενο CLUG project) και δεν έχει καταλήξει ακόμη στην ασφαλή λειτουργία του, καθώς τα δορυφορικά σήματα διακόπτονται και ανακλώνται λόγω της ιδιομορφίας των σιδηροδρομικών διαδρομών (τούνελ, στροφές, βουνά, κτήρια, φυσικό περιβάλλον).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Popular Articles