back to top
Πέμπτη, 15 Μαΐου, 2025
22 C
Athens
Πέμπτη, 15 Μαΐου, 2025
22 C
Athens

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

Μεϊκόπουλος για Μητσοτάκη και νέο ΟΣΕ: «Από την εθνική τραγωδία, στην εθνική κοροϊδία»

Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος εξαπέλυσε σφοδρή κριτική κατά του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ, κάνοντας λόγο για «εθνική κοροϊδία» - Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατηγόρησε την Κυβέρνηση για επικοινωνιακή διαχείριση και αδιαφανείς διαδικασίες προσλήψεων

Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Μαγνησίας, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, χαρακτήρισε «από την εθνική τραγωδία, στην εθνική κοροϊδία» με αφορμή τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης για το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ.

Όπως ανέφερε ο κ. Μεϊκόπουλος, «αντί να αναμετρηθεί με τις βαθιές παθογένειες του σιδηροδρόμου που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, η Κυβέρνηση, επιλέγει για ακόμη μία φορά να κινηθεί σε έναν επικοινωνιακό αποπροσανατολισμό, παρουσιάζοντας ως “μεταρρύθμιση” ένα σχέδιο που ανακυκλώνει τα ίδια προβλήματα».

Σύμφωνα με τον Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, «η επιλογή να παραδώσει τη διοίκηση κρίσιμων λειτουργιών του ΟΣΕ σε ξένο οργανισμό έναντι αδρής αμοιβής δεν συνιστά μεταρρύθμιση, αλλά ομολογία αποτυχίας. Αντί να ενισχυθεί η δημόσια διαχείριση με ουσιαστική αναβάθμιση τεχνογνωσίας και προσωπικού, εισάγεται ένα ασαφές και αδιαφανές σχήμα “τεχνικής διαχείρισης”, χωρίς θεσμικές εγγυήσεις και χωρίς ουσιαστικό έλεγχο. Δια στόματος Πρωθυπουργού ανακοινώθηκε η χρήση συστήματος γεωεντοπισμού (GPS) των τρένων. Δεν διασαφήνισε ωστόσο ο κ. Μητσοτάκης, πως θα χρησιμοποιηθεί το εν λόγω σύστημα σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που υπάρχουν γαλαρίες χιλιάδων χιλιομέτρων χωρίς δορυφορική σύνδεση και ενώ όλοι γνωρίζουν ότι σε μεγάλο μέρος του σιδηροδρόμου δεν υπάρχει καν δυνατότητα τηλεφωνικής σύνδεσης, χρήσης κινητής τηλεφωνίας από επιβάτες αλλά ούτε και σύνδεση με το ίντερνετ! Το σύστημα γεωεντοπισμού ΔΕΝ αποτελεί δικλείδα ασφαλείας. Τα μοναδικά συστήματα που εγγυώνται την ασφάλεια κυκλοφορίας σε γραμμές υψηλών ταχυτήτων και προαστιακές γραμμές με πυκνή συχνότητα κυκλοφορίας είναι η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το ETCS. Είναι γνωστό άλλωστε ότι συστήματα γεωεντοπισμού του τροχαίου της υλικού διαθέτει η Hellenic Train από το 2018. Με το νέο νομοσχέδιο της Κυβέρνησης υποβαθμίζεται η διαφάνεια στις προσλήψεις με την ουσιαστική παράκαμψη του ΑΣΕΠ, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα για κομματικές επιλογές και ρουσφέτια, σε έναν Οργανισμό όπου η αναξιοκρατία την τελευταία περίοδο κυριαρχεί. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, οι προσλήψεις προσωπικού πρώτης γραμμής, όπως σταθμαρχών και κλειδούχων, θα γίνονται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, υπό την επίβλεψη του ίδιου πολιτικού προσωπικού που απέτυχε να διασφαλίσει την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Αντί για μια σοβαρή επένδυση στη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών, αντί για την άμεση κάλυψη των τεράστιων κενών σε κρίσιμες θέσεις ευθύνης με αδιάβλητες διαδικασίες, η Κυβέρνηση επιχειρεί ένα ακόμα επικοινωνιακό τέχνασμα και τη δημιουργία ενός “κομματικού στρατού” στον ΟΣΕ. Με εξαγγελίες περί τεχνολογιών που ήδη εφαρμόζονται ή δεν επαρκούν για την ασφάλεια, επιβεβαιώνει ότι ούτε έχει σχέδιο, ούτε έχει μάθει τίποτα από την εθνική τραγωδία των Τεμπών».

«Η αλήθεια είναι απλή: ο ΟΣΕ χρειάζεται ριζική ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα του, διαφανείς και αδιάβλητες προσλήψεις, θεσμοθέτηση ελέγχου και λογοδοσίας, ουσιαστική επένδυση σε τεχνογνωσία, τεχνική ασφάλεια και ανθρώπινο δυναμικό», πρόσθεσε.

«Η Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη και ο κ. Κυρανάκης επιμένουν να βαδίζουν στο δρόμο της ιδεοληπτικής εκχώρησης και της προχειρότητας, φέρνοντας το τρίτο κατά σειρά νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ μέσα σε δύο χρόνια. Η κοινωνία όμως δεν έχει περιθώρια για άλλο ένα σχέδιο που θυσιάζει τη δημόσια ασφάλεια και το δημόσιο συμφέρον στο βωμό της επικοινωνιακής σωτηρίας της Κυβέρνησης», κατέληξε ο κ. Μεϊκόπουλος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Popular Articles