«Η λύση για το πρόβλημα της κυκλοφορίας είναι στο κέντρο της Αθήνας να ενισχύσουμε -όπως και γίνεται σε συνεργασία με την κυβέρνηση- τα ΜΜΜ, να προχωρήσει γρήγορα και το μετρό, για να μην χρησιμοποιούμε αυτοκίνητα, παρά μόνο πολύ περιορισμένα.
Και δεύτερον, όταν φτιαχτούνε οι σταθμοί του μετρό, με δημοτική συγκοινωνία, να διασυνδέουμε όλους τους σταθμούς του Μετρό με όλες τις γειτονιές, ώστε ούτε και εκεί να χρειάζεται η χρήση του αυτοκινήτου. Ανθρωποκεντρική πόλη και όχι αυτοκινητοκεντρική», σημείωσε, μιλώντας στα Παραπολιτικά ο δήμαρχος Αθηναίων.
«Η Αθήνα είναι αυτοκινητοκεντρική και θα πρέπει να γίνει ανθρωποκεντρική. Έχουμε το μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων ανά κάτοικο σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Περίπου στα 1.000 άτομα αντιστοιχούν πάνω από 850 οχήματα. Είμαστε στην 29η θέση όσον αφορά το θέμα της συμφόρησης.
Ο στόχος είναι να φύγουν τα αμάξια από τις πόλεις και δη από το κέντρο της πόλης. Αυτό γίνεται σε όλη την Ευρώπη, αυτό πρέπει να κάνουμε και εμείς. Πρέπει να μπορέσουμε να περιορίσουμε τη χρήση οχημάτων στο κέντρο χρησιμοποιώντας ΜΜΜ» τόνισε.
Όσον αφορά στα λεωφορεία, ο δήμαρχος Αθηναίων είπε: «Είχαμε έναν απαρχαιωμένο στόλο, ήδη 140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν μπει στην λειτουργία από το τέλος Αυγούστου. Ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε και άλλα 100 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου από τα οποία τα 25 θα μπούνε άμεσα τις επόμενες εβδομάδες και τα υπόλοιπα 75 μέχρι το τέλος Απριλίου.
Αυτά ακόμα δεν επαρκούν και θα υπάρξει μια προσπάθεια με το υπουργείο και τον ΟΑΣΑ να υπάρξει μια νέα σύμβαση για άλλα 200. Αυτό πιστεύω ότι θα μας καταστήσει αρκετά ανταγωνιστικούς όσον αφορά τις συγκοινωνίες».
Αναφορικά με την κυκλοφοριακή συμφόρηση την Κυψέλη, σημείωσε: «Η Κυψέλη είναι η πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή στην Αθήνα και από τις πιο πυκνοκατοικημένες στην Ευρώπη. Εδώ το πρόβλημα είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί εκτός από τα διπλοκαρκαρισμένα είναι πάρα πολύ στενοί οι δρόμοι».